Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Bianca Ingrosso en av gästerna under Stockholm Media Week

Publicerad: 15 november 2021, 09:58

Lena Regeheim, projektledare för Stockholm Media Week, berättar att man kommer att belysa aktuella frågor med ”hållbarhetsögat” under årets upplaga av Stockholm Media Week.

Efter ett coronauppehåll samlas branschen i år live för Stockholm Media Week som drar i gång i morgon. Temat är hållbarhet och en av årets gäster är Bianca Ingrosso.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekStockholm Media Award

Stockholm Media Week har arrangerats i 17 år. På grund av pandemin blev fjolårets evenemang först framflyttat och sedan digitalt. Men året upplaga – som drar i gång i morgon och pågår i två dagar på Berns – är live. 2021 års tema är ”Håller hållbart?”. Programledare är Claes de Faire och det är Rolf van den Brink som har tagit fram innehållet.

– Under dagarna kommer vi, sett genom ”hållbarhetsögat”, belysa aktuella frågor och utgångspunkten är att det inte handlar om man ska jobba med hållbarhetsfrågor utan hur.  Hur hållbara är våra mediehus och publicister? Hur hållbara är byråerna? Och hur agerar olika företag utifrån att det ställs allt högre krav på hållbarhet, säger Lena Regeheim, projektledare för Stockholm Media Week till Dagens Media.

Totalt kommer ett åttiotal personer att stå på scenen. Lena Regeheim har svårt att välja ut någon särskild programpunkt bland andra, men lyfter ändå ett par.

– Vi är väldigt glada för alla som bidrar till diskussion och med intressanta föreläsningar från scenen. Det är så klart mycket intressant att höra vad våra inledningstalare har att säga i sitt manifest till branschen. Lisen Schultz och Maria Wetterstrand inleder Stockholm Media Week, säger hon och fortsätter:

– Sedan tycker jag att det ska bli spännande att höra Bianca Ingrosso i samtal med Claes de Faire. Hon är en ung kvinna som genom hårt arbete lyckats både som influencer och med sitt företag Caia samtidigt som hon får klä skott för mycket skit från en massa människor.

Under de två dagarna kommer också vinnarna i Stockholm Media Award att utses. I år kommer för första gången även andra än Sveriges Mediebyråers medlemmar att kunna kamma hem priserna. 

Dagens industri, Expressen, JCDecaux och Rix FM är huvudsponsorer till Stockholm Media Week.

De nominerade i Stockholm Media Award

De kan bli Årets Annonsör 2021 

De tävlar om att bli Årets Säljorganisation 2021 

Här är de nominerade till Årets kampanj 

De kan bli Årets branschpersonlighet 2021 

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.