Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Betsson-chef startar SEO-byrå

Den tidigare SEO-chefen på Betsson, Christian Rudolf, drar igång SEO-byrån Topdog.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 28 November 2013, 08:37
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:55

Ämnen i artikeln:

Betsson

Målet är att omsätta 3-4 miljoner kronor nästa år och ha 2-4 anställda, berättar Christian Rudolf för Dagens Media.

– Sökmotoroptimeringsbranschen har kanske en tillväxt på 30 procent just nu. Det är en stor efterfrågan på personal och från kunder som är intresserade. Stora varumärken börjar inse att man måste jobba med SEO, säger Christian Rudolf.

Byrån har idag kunder som Betsson, Mediaplanet, Master Studies och Talentum – som bland annat äger Dagens Media.

Christian Rudolf berättar att en av hans främsta meriter är att ha tagit Betsson från en i princip obefintlig träffbild på Google till att ligga högst upp med ordet ”casino”. Enligt annonsnätverket Chitika klickar 33 procent av de som gör en sökning på Google på den översta länken.

– Att äga hela casinovertikalen i Skandinavien är ett ganska svårt projekt och jag vill hjälpa fler företag med det. Googles träfflista är ju egentligen en topplista där företag har stora fördelar av att äga sin vertikal – samtidigt förvägrar man sina konkurrenter kunder genom det.

Varför namnet Topdog?

– Därför att jag tror att det är viktigt att vinna den här topplistan. En top dog är dessutom lite som Zlatan – han är ”head of the pack” – därför valde jag namnet.

Ämnen i artikeln:

Betsson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.