Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 18 februari 2022, 12:40
IAB Sveriges vd Kenneth Danielsson hjälper till att reda ut vad det europeiska beskedet betyder.
Foto: Karin Boo + Pixabay
Beslutet om att IAB Europas ramverk Transparency & Consent Framework (TCF) inte är tillräckligt tydligt väcker förvirring i annonsbranschen. IAB Sveriges vd Kenneth Danielsson reder ut vad status är nu.
I början av februari kom ett beslut i Belgien som skakar om den europeiska annonsmarknaden. Det är EU data protection authorities tillsammans med den belgiska dataskyddsmyndigheten (APD) som har krävt
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.