Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Bauhaus byter strategi – inleder "våldsam digital förflyttning"

Publicerad: 19 Februari 2015, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Mobiltelefoner och surfplattor är huvudfokuset när byggvaruhuskedjan ökar annonseringen i de digitala kanalerna.


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Under året satsar Bauhaus på digital marknadsföring. Cirka 40 procent av den totala annonsbudgeten ska läggas på marknadsföring i digitala kanaler, där störst fokus ligger på mobiltelefoner och surfplattor.

– Vi har ju varit väldigt inriktade mot direktreklam. Vi fortsätter producera mycket sådan, men tittar på hur det ska spridas i andra kanaler. Vi är måna om att tänka digitalt samtidigt som vi även försöker göra egna saker och inte bara hoppa på en massa bannerannonseringar säger Johan Saxne, informations- och marknadschef på Bauhaus Sverige, till Dagens Media.

Den nya mediestrategin innebär att de digitala investeringarna kommer att öka med 160 procent jämfört med förra året.

– Det är en otroligt kraftig ökning och tittar man tillbaka tre år så hade vi i princip noll kronor till digital marknadsföring, så det är en våldsam förflyttning, säger Johan Saxne.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.