Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Barnprogram lyfter Viaplay

Publicerad: 2 december 2014, 13:25
Uppdaterad: 4 mars 2016, 09:49

Nickelodeon- och Disney-rättigheter gav rekordsiffror för MTG:s streamingtjänst Viaplay.


Tittandet på Viaplays barnsektion har ökat med över 500 procent jämfört med förra året.

Enligt Viaplay förklaras uppgången av att man ökat utbud för barn i och med avtal med Nickelodeon och Disney Movies on Demand.

– Det här är exklusiva avtal som stärker vår produkt avsevärt. Det har stor effekt, säger Flora Waardahl på Viaplay, till Dagens Media.

Jag har hört från två av varandra oberonde barnfamiljer att det är värvet av "Dora utforskaren" från Netflix som fått dem att byta till Viaplay.

– Så kan det säkert vara. Det är ju program som Netflix fick plocka ner när vi slöt de här kontrakten.

Under 2014 ökade det totala tittandet med 41 procent på Viaplay.

LÄS OCKSÅ:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev