Digitalt
Bannerflow byter vd – Nicholas Högberg lämnar
Publicerad: 2 december 2021, 14:56
David Lundgren är ny vd för Bannerflow.
Foto: Bannerflow
Bannerflow rekryterar ny vd med uppdraget att expandera bolaget i Europa.
Efter fem år lämnar Nicholas Högberg rollen som vd för Bannerflow. Istället utses David Lundgren till ny vd i samband med att bolaget ska expandera i Europa. Enligt pressmeddelandet har Nicholas Högberg själv valt att lämna bolaget.
– Vi är otroligt stolta och glada över att ha lyckats få med David Lundgren på vår resa mot att bli en väletablerad global spelare. David har utomordentliga kunskaper när det gäller uppbyggnad av framgångsrika bolag. David har en strategisk kompetens som är ovärderlig i vår strävan att fortsätta växa i snabb takt och ytterligare stärka vår globala konkurrenskraft, säger Daniel Fahlén, medgrundare av Bannerflow, i ett pressmeddelande.
David Lundgren har under de senaste 15 åren arbetat som managementkonsult och haft roller marknadsdirektör, intäktschef och utvecklingschef.
I samband med förändringen tillsätts även Joakim Lisinski i rollen som intäktschef på Bannerflow.
Under 2020 landade Bannerflows nettoomsättning på cirka 112 miljoner kronor (110 miljoner) medan rörelseresultatet (EBIT) landade på 10 miljoner kronor (12 miljoner kronor). Mellan 2020 och 2019 gick bolaget från 74 anställda till 81 anställda.
David Lundgren tillträdde sin nya tjänst den 1 december 2021.