Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

B-Reel stärker upp med två nya kreatörer

Publicerad: 22 Augusti 2016, 12:31
Uppdaterad: 22 Augusti 2016, 13:52

AD:n Viktor Arve och copywritern Paul Martinsson hämtas från DDB respektive Kärnhuset.


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Rekryteringarna i branschen har avlöst varandra under sensommaren. Bakom de senaste i raden av värvningar står B-Reels Stockholmskontor, som gjort klart med Viktor Arve och Paul Martinsson.

Den förre, hämtad från DDB, har bland annat varit med om att ta fram Klarnas kampanj "Smooth" där glidande fiskar och eviga osthyvlingar får exemplifiera hur smidiga företagets betaltjänster är.

Paul Martinsson, med kampanjen "The Train Brain" i bagaget, hämtas från Kärnhuset. Kampanjen som byggde på en app där användare kunde förutse framtida tågförseningar tog honom till Cannes där han belönades med ett bronslejon i klassen Creative Data.

– Viktor och Paul är två fantastiska konceptuella tillskott. Viktor med bästa sortens kreativt tvärtom-tänk djupt i generna och Paul som imponerar som få med att lika gärna lösa varumärkesproblem med kommunikation som med digitala produkter à la The Train Brain. De kommer att ha en central roll i många av våra långsiktiga kunders utveckling och jobba snabbrörligt i olika konstellationer av kreatörer, makers och teknikutvecklare, säger Johan Dahlqvist, Executive Creative Director på B-Reel i ett pressmeddelande.

B-Reel samarbetar bland annat med Bang & Olufsens systervarumärke B&O Play, H&M och Sony Music. Byrån placerade sig nyligen på branschtidningen Advertising Ages A-lista över världens främsta byråer.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

B-Reel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev