Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

B-Reel gjorde årets sajt

Publicerad: 14 Januari 2011, 08:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Svenska produktionsbolaget B-Reels interaktiva Arcade Fire-video "the Downtown Wilderness" är årets sajt, enligt FWA.


Sajten The FWA, Favourite Website Awards, utser dagligen dagens bästa sajt.

När 2010 skulle sammanfattas utsågs den B-Reel-producerade musikvideon till Arcade Fires låt ”We used to wait” till årets sajt 2010.

Projektet ”The Wilderness Downtown”, som är gjord av B-Reel i New York tillsammans med Google Creative Labs, är en kampanj för Googles internetbrowser Chrome. Med hjälp av Googletjänsterna Maps och Street-view utspelar sig videon delvis på betraktarens egen gata.

B-Reels New York-vd Anders Wahlquist kommenterar utmärkelsen i en pressrelease.

– Vi känner ödmjukhet inför att av alla dessa 365 projekt, utvalda av de 50 smartaste hjärnorna i branschen, blev ”The Wilderness Downtown” årets sajt. Det är ofattbart!

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.