Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

B-Reel blev Best of show

Publicerad: 17 Mars 2011, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Svenska produktionsbolaget B-Reels "The Wilderness Downtown" utsågs till bästa sajt vid musik- och mediefestivalen South By Southwest igår.


Ämnen i artikeln:

B-ReelGoogle

B-Reels interaktiva musikvideo för Arcade Fire, gjord tillsammans med Google Creative Labs för webbläsaren Chrome, utsågs till Best of show av juryn i South by Southwest.

Videon vann även tävlingens musik-kategori.

– Vi är såklart superglada. Att bli uppmärksammad av juryn I South by Southwest är en stor ära. De kollar lika mycket på teknisk perfektion och nyskapande som på det visuella utförandet. Och det är ju ännu fräsigare att vinna Best of Show, säger Lars Bjurman, cd på B-Reel i Stockholm.

”The Wilderness Downtown” har tidigare utsetts till bästa sajt av The FWA, Favourite Web Awards.

Läs hela historien om B-Reel i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.