Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Azerion gör nytt svenskt förvärv – köper Delta Projects

Publicerad: 2 juli 2021, 06:44

Programmatic-bolaget Delta Projects förvärvas av techbolaget Azerion.

Foto: Janne Næss

Det svenska programmatic-bolaget Delta Projects köps av techbolaget Azerion. Förvärvet ska stärka Azerions spel- och reklamplattform.


Ämnen i artikeln:

Azerion

Redan 2018 förvärvade Azerion svenska Sellbranch och Widespace, men det var först förra året som man rullade ut namnet Azerion på den europeiska marknaden.

LÄS ÄVEN: Sellbranch, Widespace och Zoomin blir Azerion

Nyligen köpte Azerion tyska Whow games och nu kompletteras portföljen alltså av Delta Projects.

Delta Projects har bland annat utvecklat en plattform som förutsäger målgrupper och hur man ska nå dem, med hjälp av kundinsikter och justerad data i realtid.

– Vi tror att vår plattform kommer att passa perfekt in i Azerions blomstrande ekosystem. Synergierna mellan Azerions befintliga adtech-erbjudande och vår teknik skapar ett unikt förslag för annonsörer, lokalt och internationellt. Den europeiska marknaden, med sina många marknader och sin snabbt föränderliga lagstiftning, efterlyser en ny strategi. Som en del av Azerion kan vi ta med oss en ny och hållbar lösning för programmatisk reklam till marknaden. Detta kan vara av stor betydelse för den lokala reklambranschen, både byråer, annonsörer och utgivare har behov som kan tillgodoses bättre, säger John Lilja, grundare och vd för Delta Projects, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Så utvecklas ad- och martechmarknaden – och så går det för de svenska bolagen 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Azerion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.