Digitalt
"Även e-handeln ska lyfta varumärket"
Publicerad: 27 februari 2012, 11:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26
Klockmärket Triwa gör en offensiv inom e-handeln. Bakom den nya sajten står Oakwood Creative.
RL
Rebecka Lindberg
Klocktillverkaren Triwas färgglada klockor ska numera säljas på en ny avskalad sajt.
– Det många inte tänker på är att även e-handeln ska lyfta varumärket och inte bara vara en plattform för att sälja, säger Mia Kristensson, ad på Oakwood, som ligger bakom sajten.
Oakwood har gjort sajten mer avskalad, enligt Mia Kristensson. Bland annat har man tagit bort element som bloggar och fokuserar på produkterna, genom stora bilder.
– Sidan ska förmedla en känsla om kvalité före kvantitet, säger hon.
Givetvis är förhoppningen att hemsidan ska öka försäljningen, men också förmedla en känsla av ett kvalitévarumärke. Målgruppen är unga trendesättare.
– Framför allt de som vill sätta lite färg på sin egen identitet, säger Mia Kristensson
Den gamla hemsidan finns av tekniska skäl kvar i några länder, men även de ska övergå till den nya hemsidan.