Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Audience Project blir officiell Facebook-partner

Publicerad: 13 december 2021, 14:31

Genom sitt verktyg Audience Report kommer Audience Project att mäta Facebook-kampanjerna i realtid.

Samarbetet innebär att Audience Project blir den första europeiska partnern att i realtid göra oberoende publikmätningar av kampanjer hos Facebook.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Audience Project, ett danskt teknologibaserat företag inriktat på forskning kring marknadsföring, har utsetts till Facebooks officiella mätpartner. Det framgår av ett pressmeddelande.

Därmed blir Audience Project den första europeiska partnern att erbjuda annonsörer och byråer en oberoende, cookiefri publikmätning av Facebook- Messenger-, Instagram- och Whatsapp-kampanjer i realtid.

Mätningen av kampanjerna görs i Audience Projects molnbaserade, medieöverskridande plattform för publikmätning Audience Report.

Som Dagens Media tidigare har rapporterat så ges i Audience Report en överblick över allt online, inkluderat låsta plattformar som Facebook och Youtube, samt uppkopplad och adresserbar tv. Dessutom kan man se den samlade effekten för olika målgruppers räckvidd och frekvens – inte bara baserat på ålder och kön utan också mot mer specifika målgrupper exempelvis personer med barn.

Bakom avtalet ligger det enligt Audience Project flera års arbete, bland annat för att säkerställa användarnas integritet samt för att bygga och validera det verktyg som används för att mäta kampanjer i flera olika medier samtidigt.

LÄS ÄVEN: Experterna: Fallgroparna att undvika när du mäter kampanjer i sociala medier

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.