fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Audience alliance släpper cookie-lösning för publicister

Publicerad: 20 april 2023, 13:19

Foto: Getty

En grupp nordiska bolag ska löst ett problem som Google har jobbat med i flera år. De släpper helt tredjepart-cookies och har skapat en lösning för förstaparts-cookies på en gemensam plattform: ”Idag kan vi faktiskt hjälpa publicister med en jättestor utmaning”.

Ämnen i artikeln:

CookiesGDPRToppnyheter eftermiddagDagspress

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Personlig integritet, GDPR och tredjeparts-cookies har gäckat alla som vill skapa marknadsföringslösningar på internet under flera år nu. Men nu har en grupp nordiska bolag gått samman och skapat Audiance Alliance

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev