Digitalt
Artiklar om aktiv dödshjälp gav Metro ett lyft
Publicerad: 20 oktober 2014, 05:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Antalet unika besökare på Metros mobilsajt ökade med 170 procent vecka 41.
DT
Dante Thomsen
Totalt besöktes Metros mobilsajt av 531 793 unika webbläsare, vilket alltså är en ökning med 170 procent.
– Vi jobbar hela tiden med att lära känna våra läsare på nätet och det här är ett kvitto på att vi blir allt bättre på det. Bäst gick våra artiklar om aktiv dödshjälp som inleddes med storyn om Caroline som drabbats av en obotlig sjukdom och beslutat sig för att avsluta sitt liv den första november. Även vår artikel om skadeståndskraven mot Red Bull och vår viralgranskare om att de nya ministrarna skulle slippa en skattehöjning gick väldigt bra, säger Metros chefredaktör Christofer Ahlqvist i en kommentar.
Näst mest, med 46,2 procent ökade Lajkats mobilsajt, som besöktes av 838 475 unika webbläsare.
Även Västerbottens-Kurirens mobilsajt ökade rejält. Totalt besöktes sajten av 110 699 unika webbläsare vilket är en ökning på 37,7 procent jämfört med veckan innan.