Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Arla blir sociala med Smartson

Publicerad: 1 Juli 2009, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:19

Testsajten Smartson tar med hjälp av Kuponginlösen kunden Arla in i de sociala medierna.


Smartson driver sedan en tid tillbaka tjänsten Testpilot där intresserade användare under en period får testa ny hemelektronik på tillverkarens uppdrag. Nu applicerar Smartson tillsammans med Kuponginlösen tjänsten också inom dagligvaruhandeln med Arla som första kund.

– Vi har cirka 100.000 användare på vår sajt och när vi efterlyste personer som ville testa God Morgons färskpressade juice svarade över 8.000, säger Martin Hellgren, vd på Smartson.

3.000 testpiloter valdes ut och fick en kupong skickad till sig av Kuponginlösen som kunde lösas in mot ett juicepaket, värt 27 kronor.

– Det kan ju vara lite speciellt att marknadsföra sina produkter på plats i butik när man har med stora drakar som Ica och Coop att göra. Det här är, förutom nyttan med all data man får in, ett nytt sätt att synas med sina produkter och få folk att prata om dem i de sociala medierna.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.