Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

"AR kommer att ta fart"

Publicerad: 23 December 2017, 07:00
Uppdaterad: 22 December 2017, 09:26

JULFRÅGAN. Augmented reality på tapeten när Unrulys Nordenchef Robin Leijonhufvud siar om 2018.


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Vilken var det största branschhändelsen 2017?

– Jag skulle säga brand safety. Annonsörer idag tar verkligen ställning och förlitar sig tungt på att olika tekniska system ska skydda deras varumärkesintegritet. Det här har mycket att göra med vad som sker i världen idag och hur vi som samhälle konsumerar media. Ingen annonsör vill associeras med den röran. Var kommer annonsörer dra gränsen...jag vet inte, men de sätter press på de stora aktörerna för att garantera en varumärkessäker annonsmiljö.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att njuta av varje dag lite mer. Ta tid till att reflektera kring vad jag gör och varför. Leva nu och inte imorgon.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Jag tror att media som du kan uppleva, så som AR, kommer ta fart. Människor är konstant uppkopplade och vi som samhälle kommer ägna tid till saker som väcker vårt intressen. Jag tycker att Ikeas app som tillåter en att inreda sitt hem var en jättebra idé. De kan testa att återlansera den igen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Unruly Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev