Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Apple begränsar dataspårning – mediebyråerna om förändringen: ”Färre konverteringar från appkampanjer”

Publicerad: 22 December 2020, 06:44

Christoffer Riddersholm på Bizkit Havas, Kristine Evenbom på Hear och Oscar Larsson på Group M kommenterar för Dagens Media sin syn på Apples ökade integritetsskydd i appar som försvårar dataspårning för företag.

Foto: Bizkit Havas, Hear och Group M + Pixabay (bilden är ett montage)

Apple ska göra göra det svårare för företag att spåra användardata i appar. Dagens Media har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på förändringen. ”Vi har sett att konverteringar från appkampanjer minskat”, säger Group M:s Oscar Larsson.


Ämnen i artikeln:

Group MBizkit HavasHearAppleFacebookGoogle

Facebook väntas i början av nästa år att lansera nya integritetsskydd för användare. Detta som en del av nyligen lanserade operativsystemet IOS 14 för Iphone. IOS 14 kommer att tvinga

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.