Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 22 December 2020, 06:44
Christoffer Riddersholm på Bizkit Havas, Kristine Evenbom på Hear och Oscar Larsson på Group M kommenterar för Dagens Media sin syn på Apples ökade integritetsskydd i appar som försvårar dataspårning för företag.
Foto: Bizkit Havas, Hear och Group M + Pixabay (bilden är ett montage)
Apple ska göra göra det svårare för företag att spåra användardata i appar. Dagens Media har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på förändringen. ”Vi har sett att konverteringar från appkampanjer minskat”, säger Group M:s Oscar Larsson.
Facebook väntas i början av nästa år att lansera nya integritetsskydd för användare. Detta som en del av nyligen lanserade operativsystemet IOS 14 för Iphone. IOS 14 kommer att tvinga
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.