lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Apple begränsar dataspårning – mediebyråerna om förändringen: ”Färre konverteringar från appkampanjer”

Publicerad: 22 december 2020, 06:44

Christoffer Riddersholm på Bizkit Havas, Kristine Evenbom på Hear och Oscar Larsson på Group M kommenterar för Dagens Media sin syn på Apples ökade integritetsskydd i appar som försvårar dataspårning för företag. Foto: Bizkit Havas, Hear och Group M + Pixabay (bilden är ett montage)

Apple ska göra göra det svårare för företag att spåra användardata i appar. Dagens Media har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på förändringen. ”Vi har sett att konverteringar från appkampanjer minskat”, säger Group M:s Oscar Larsson.

Ämnen i artikeln:

Group MBizkit HavasHearAppleFacebookGoogle

DG


Facebook väntas i början av nästa år att lansera nya integritetsskydd för användare. Detta som en del av nyligen lanserade operativsystemet IOS 14 för Iphone. IOS 14 kommer att tvinga

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev