Digitalt
Apple begränsar dataspårning – mediebyråerna om förändringen: ”Färre konverteringar från appkampanjer”
Publicerad: 22 december 2020, 06:44
Christoffer Riddersholm på Bizkit Havas, Kristine Evenbom på Hear och Oscar Larsson på Group M kommenterar för Dagens Media sin syn på Apples ökade integritetsskydd i appar som försvårar dataspårning för företag. Foto: Bizkit Havas, Hear och Group M + Pixabay (bilden är ett montage)
Apple ska göra göra det svårare för företag att spåra användardata i appar. Dagens Media har pratat med tre mediebyråer om hur de ser på förändringen. ”Vi har sett att konverteringar från appkampanjer minskat”, säger Group M:s Oscar Larsson.
Facebook väntas i början av nästa år att lansera nya integritetsskydd för användare. Detta som en del av nyligen lanserade operativsystemet IOS 14 för Iphone. IOS 14 kommer att tvinga
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.