Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Annonsinitiativet ska öka transparensen – här är utmaningarna branschen måste enas om

Publicerad: 8 mars 2022, 06:47

Peter Mackhé, som är ansvarig för Cross Media Measurement-arbetet hos Sveriges Annonsörer, Icas marknadsdirektör Josefin Lundmark och TV4:s Malin Häger berättar om arbetet med Cross Media Measurement.

Foto: pinstock

Det globala internationella initiativet Cross Media Measurement ska skapa en mer transparent annonsmarknad. Sveriges Annonsörer, Ica och TV4, som alla har valt att engagera sig i projektet, berättar om ✓ Problematiken kring mätfrågan ✓ Utmaningarna när branschen ska enas ✓ Viktiga moment framåt.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerCross Media MeasurementMalin HägerICATV4Tema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckor

Bättre och gemensamma mätstandarder för medieköpare har efterfrågats länge. Men hur mäter man egentligen effekten av marknadsföringen på ett tillförlitligt sätt? Går det att göra trovärdiga medieöverskridande mätningar? Och kan

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev