Digitalt
Annonsinitiativet ska öka transparensen – här är utmaningarna branschen måste enas om
Publicerad: 8 mars 2022, 06:47
Peter Mackhé, som är ansvarig för Cross Media Measurement-arbetet hos Sveriges Annonsörer, Icas marknadsdirektör Josefin Lundmark och TV4:s Malin Häger berättar om arbetet med Cross Media Measurement.
Foto: pinstock
Det globala internationella initiativet Cross Media Measurement ska skapa en mer transparent annonsmarknad. Sveriges Annonsörer, Ica och TV4, som alla har valt att engagera sig i projektet, berättar om ✓ Problematiken kring mätfrågan ✓ Utmaningarna när branschen ska enas ✓ Viktiga moment framåt.
Ämnen i artikeln:
Sveriges AnnonsörerCross Media MeasurementMalin HägerICATV4Tema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckorBättre och gemensamma mätstandarder för medieköpare har efterfrågats länge. Men hur mäter man egentligen effekten av marknadsföringen på ett tillförlitligt sätt? Går det att göra trovärdiga medieöverskridande mätningar? Och kan
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.