Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"Annonser i Messenger har varit otroligt påträngande"

Dagens Medias bloggare Emma Blom, vd på Social Industries, tycker till om Facebooks nya annonsverktyg i Messenger.


Publicerad: 02 Mars 2018, 09:49
Uppdaterad: 05 Mars 2018, 06:58

Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

Emma Blom, vd Social Industries. Foto: Janne Naess

Facebook testar ännu en ny annonsfunktion för Messenger – Broadcast. Rimligt såklart eftersom så mycket av de konversationer som Facebook (igen) vill att vi ska låta försiggå direkt i newsfeed och på varandras ’sidor’ har flyttat ut på Messenger. Det är helt enkelt där användarna spenderar mest tid.

Jag tycker annonser i Messenger hittills har varit antingen i princip osynliga (motsvarigheten till en banner ad som bara ligger emellan mina kompisars meddelanden) eller otroligt påträngande. Som när jag råkade godkänna att en tidning fick skicka meddelanden till mig, varpå jag fick nya ”tips” på artiklar varje kvart. Jag blev sinnessjukt förbannad.

Läs hela blogginlägget i Emma Bloms blogg.

Ämnen i artikeln:

Emma BlomFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.