Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Annonsbedrägerierna ökar i Sverige – display med 33 procent

Publicerad: 23 februari 2022, 14:04

Mellan år 2020 och år 2021 ökade annonsbedrägerierna inom display i Sverige med cirka 33 procent. – Det var dock från låga nivåer och ur ett globalt perspektiv ligger vi klart lägre än de stora länderna, säger Björn Lindholm.

Foto: sasun bughdaryan

Annonsbedrägerierna ökar globalt, och Sverige är inget undantag. Onlinevideo pekas ut som ett problemområde, men svenska publicister använder teknik som försvårar för ad fraud-lösningar, menar Björn Lindholm, nordisk vd på IAS.


Ämnen i artikeln:

Ad fraudSveriges AnnonsörerToppnyheter eftermiddagPeter Mackhé

The Drum har rapporterat om en hisnande ökning av digitala annonsbedrägerier det senaste året på flera marknader. Analysfirman Juniper Research uppskattar att 68 miljoner dollar kommer att hamna i

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev