Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Annika Söderberg ny toppchef på Tre

Publicerad: 2 Maj 2017, 09:56
Uppdaterad: 2 Maj 2017, 10:48

Annika Söderberg. Pressbild/Tre

Annika Söderberg blir chef för affärsområdet nya affärer på mobiloperatören Tre.


Ämnen i artikeln:

TreSchibsted

Nu står det klart att Annika Söderberg blir chef för affärsområdet nya affärer på mobiloperatören Tre. Hon börjar nya jobbet den 14 augusti och får titeln CCO new businesses.

– Att fokusera på affärsutveckling, nya tjänster och erbjudanden mitt i den snabba mobila och digitala utvecklingen är en mycket spännande möjlighet och utmaning där jag hoppas att min erfarenhet kommer att bidra till Tres fortsatta framgångar, säger Annika Söderberg i en kommentar.

Annika Söderberg har i över 25 år jobbat med förändring och utveckling av nya affärer för både storbolag och startups. Hon har haft chefspositioner inom Schibstedkoncernen och Aftonbladet, varit vd för Scandinavian online Passagen och produkt- och marknadsdirektör på Comhem, där hon var i drivande i förvandlingen från kabelbolag till "triple play"-operatör.

I maj 2016 slutade Annika Söderberg efter åtta år på Schibsted, där hon sist hade rollen som affärsområdeschef för nya medieprodukter – med bland annat Omni. Hon var exempelvis med i nedläggningen av modesajten The you way och inredningssajten My home.

Hennes nya tjänst blir en nyckelroll i Tres nya ledningsgrupp som vd Johan Johansson presenterade i februari.

– Jag är väldigt glad att Annika valt att följa med på den resa vi gör nu och jag är övertygad att Annika är rätt person att ge oss bästa tänkbara förutsättningar att accelerera den resa som vi påbörjat. Annika har från sina tidigare roller stor erfarenhet av att utveckla och leda i en snabbrörlig miljö, för att skapa produkter och tjänster som utmanar marknaden och ligger i framkant, säger Johan Johansson, vd på Tre Sverige.

Mathias Asplund


Ämnen i artikeln:

TreSchibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.