Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Angelika Vaskevitch till Warpin Media

Publicerad: 08 Februari 2018, 09:17
Uppdaterad: 08 Februari 2018, 14:39

Angelika Vaskevitch. Foto: Stina Stjernkvist/SVT

Immersive-techbyrån Warpin Media expanderar och Angelika Vaskevitch blir ny pr- och kommunikationsansvarig. Hon kommer närmast från SVT där hon haft en tjänst som kommunikationsansvarig.


Ämnen i artikeln:

SVT

Tidigare har hon arbetat som pressansvarig för P3 och P1 på Sveriges radio, som PR-konsult på musikinriktade Ebba Lindqvist PR samt som eventansvarig för Stockholms filmfestival. Nu blir hon PR- och kommunikationsansvarig på Warpin media, en techbyrå som producerar egna produkter inom ny teknik och hjälper innovationsdrivna kunder att etablera sig inom immersive tech.

– En av anledningarna till att jag valde Warpin media är för att jag lockas av tanken på startup och att få vara med och bygga upp något. Innovation och teknik är vad som driver världen framåt och att få vara med och styra utvecklingen på denna resa känns oerhört spännande och lärorikt. Det är ett företag som har framtiden för sig, säger Angelika Vaskevitch i ett pressmeddelande.

Warpin media erbjuder konceptualisering, genomförande och distribution genom VR, AR och MR. Bolaget är en hybrid mellan lab/tech och byrå och har tolv medarbetare i Stockholm.

– Warpin står inför ett spännande år där vi växer och kommer ha flera stora satsningar som vi vill kommunicera globalt. Där kommer Angelikas erfarenheter och kunskap inom kommunikation bli en viktig del för Warpin som helhet. Angelika kommer ha en viktig roll i att stärka bolagets kommunikationserbjudande och vi är oerhört glada över att ha henne ombord på vår resa, säger Warpins vd Edward Lindqvist, i ett pressmeddelande.

Warpin Media grundades i augusti 2016 av Emma af Robson, tidigare vd på Modern women media och Caroline Roth, tidigare marknadschef på Gant. Kort därpå rekryterades Patrik Buckau från Spotify som ny teknikchef och medgrundare.


Ämnen i artikeln:

SVT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.