Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Anders Bygdén till The Farm

Publicerad: 19 Maj 2010, 10:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Anders Bygdén med ett förflutet som säljchef på JCDecaux och Posten går till det digitala produktionsbolaget The Farm.


The Farm som har en stor del av sin verksamhet i att utveckla mobilappar har haft en kraftig tillväxt sedan starten. 2008 omsatte företaget 2 miljoner kronor, förra året 6,5 miljoner kronor och i år har de redan hunnit överträffa budgeten på 12 miljoner kronor.

– Det har gått snabbt och då har vi inte ens varit ute och marknadsfört oss själva och våra tjänster. Kunderna har ringt själva men för att växa ännu mer tar vi nu in Anders som får ansvar för att bygga upp vår marknads- och försäljningsavdelning, säger vd Luca Di Stefano.

Det är en ganska tung rekrytering för ett företag i er storlek?

– Absolut och vi är jätteglada över att ha lyckats få Anders till företaget. Vi är ett företag på frammarsch och framöver ser på möjligheten att förvärva mindre bolag för att utveckla företaget ytterligare.

Hur ser den typiske uppköpskandidaten ut?

– Ett mindre företag med 2-4 anställda som har tagit sig så långt de kan på egen hand, och som sysslar med it och produktion, eller företag som utvecklar tjänster på mobilsidan.

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.