Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

American Express sponsrar Clubhouse-samtal

Publicerad: 26 februari 2021, 12:45

American Express sponsrar ett samtalet ”Veckans rövare” på Clubhouse.

Varumärket American Express ger sig in på Clubhouse som sponsor till det återkommande samtalet ”Veckans rövare”.


Ämnen i artikeln:

Clubhouse

American Express blir huvudpresentatör för ”Veckans rövare”, som leds av pr-konsulterna Filip Jarl och Fredrik Stengarn. Filip Jarl jobbar till vardags på Micael Bindefeld, och Fredrik Stengarn på Four PR.

– Vi drivs av att utforska vår omvärld och se vad som finns runt nästa hörn. Det här är ett utmärkt tillfälle att göra just det, dessutom inom ramen för ett spännande samtalsformat. Clubhouse öppnar upp för nya upplevelser, lärdomar och gemenskap, vilket är en stor del av vårt dna, säger Emma Narving, marknadschef på American Express, i ett pressmeddelande.

”Veckans rövare” är ett samtals- och intervjuformat där Filip Jarl och Fredrik Stengarn tillsammans med inbjudna gäster berättar anekdoter ur livet på att angivet tema. Åhörarna bjuds också in för att delta och berätta egna anekdoter eller ställa frågor.

Samtalet sker på Clubhouse varje måndag klockan 21.45.

– Det finns redan en uppsjö av podcasts som bjuder in gäster och pratar om allt mellan himmel och jord. Men det finns inte någon podcast där du som lyssnare får vara med i samtalet, säger Filip Jarl, i pressmeddelandet.

Han fortsätter:

– Att starta en helt ny podcast 2021 känns lika spännande som att ge sig in i dvd-branschen eller att börja tillverka personsökare. Clubhouse bjuder, till skillnad från podcasten, in till ett genuint samtal mellan lyssnare och de som är talare. Dessutom sker allt i realtid, vilket gör att endast de som tar sig tiden att närvara och vara närvarande får ta del av samtalet. Det känns oerhört befriande i dessa tider av ”on-demand”-innehåll.

LÄS ÄVEN:
Acasts innehållschef om Clubhouse: ”Vi blir fler som delar på örat”
Clubhouse växer så det knakar – men på bekostnad av vad?
Ansvarsfrågan på Clubhouse – det säger juridiken
Så kan annonsörer och medier utnyttja Clubhouse 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clubhouse

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News