Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Amazon backar efter kritik

Efter skarp kritik mot att de använde James Gandolfinis död för att sälja Sopranosfilmer backar e-handelsföretaget Amazon.

Helen Preutz


Publicerad: 20 Juni 2013, 08:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:42

Ämnen i artikeln:

AmazonFacebook

Kort efter beskedet om James Gandolfinis plötsliga död postade Amazon ett inlägg på Facebook där man beklagade Sopranosskådisens bortgång – och länkade till e-handelsföretaget sajt.

Tilltaget fick genast kritik från Facebookanvändare som reagerade på företagets försök att slå mynt av den tragiska händelsen.

I The New York Digital rapporterar man att kommentarer som "Kinda gross Amazon, kinda gross" och “This is really in poor taste amazon” strömmade in.

Amazon tycks ha tagit allvarligt på kritiken och har sedan dess plockat bort inlägget samt alla kommentarer från Facebook.

Ämnen i artikeln:

AmazonFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.