Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Amanda Oxell är Årets branschpersonlighet

Publicerad: 8 Maj 2019, 08:25

Amanda Oxell har utsetts till Årets branschpersonlighet.

Foto: Anna Hållams

Amanda Oxell utses till Årets branschpersonlighet under Stockholm Media Award 2019.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media AwardAmanda OxellStockholm Media Week

Under idag onsdag och imorgon torsdag delas pris ut i tävlingen Stockholm Media Award som hålls i samband med konferensen Stockholm Media Week. 

Den första vinnaren i årets tävling är Amanda Oxell, grundare av Annonsrådet och digital strateg, som utses till Årets branschpersonlighet. 

Motiveringen lyder: 

”Modig och tar tydligt ställning i viktiga frågor. Utmanar gamla ruttna strukturer och tar samhällsfrågorna vidare in i vårt eget skrå. Påminner oss om vikten av att ha integritet och att våga ta ställning. Får oss alla att tänka ett extra varv när det gäller kommunikation och tveksamma reklamkoncept”. 

Årets branschpersonlighet utses av Sveriges Medierbyråers styrelse. Kriterierna i tävlingen, och gemensamt för de nominerade, är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. 

Bland de nominerade fanns även Daniel Weilar, medieentreprenör och grundare av Primetime, David Sandström, marknadsdirektör på Klarna samt Magda Gad, krigskorrespondent och omvärldsanalytiker för Expressen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.