Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Allt om Stockholm bantar

Publicerad: 3 December 2014, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Tas över av Schibsteds Minimedia – fyra tjänster försvinner.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAllt om stockholmAftonbladet

Aftonbladets lokala nöjesguide i Stockholm, Alltomstockholm.se, säger upp fyra medarbetare och flyttar över den redaktionella verksamheten till Schibsteds content marketing-bolag Minimedia.

Det bekräftar Allt om Stockholms vd John Goliats för Dagens Media.

Enligt honom ska Allt om Stockholm få en ny inriktning, där guidning fortfarande är viktigt men som också ska inkludera mer servicetjänster, exempelvis hjälp med bokningar.

– I samband med den nya inriktningen behöver bolaget också effektivisera och spara, vilket innebär en nedbemanning med fyra tjänster, skriver John Goliats i ett mejl till Dagens Media.

För att åstadkomma den nya inriktningen vill Allt om Stockholm inleda fler samarbeten med olika partners, likt det som inleddes med Spontano i somras som Dagens Media tidigare har skrivit om.

– Andra exempel på områden där vi kan utveckla detta är olika typer av boknings- samt rabattjänster, säger John Goliats.

– En ambition är också att knyta till oss bloggare och profiler som har bra koll på Stockholms utbud.

Allt om Stockholm grundades på 90-talet. Aftonbladet tog över sajten från TV4 2005 och 2013 gjordes en stor nylansering, något som då ledde till en fördubbling av trafiken.

– Målet är att stärka positionen som den främsta tjänsten för alla som vill ta del av huvudstadens rika flora av nöjen, krog- och restaurangliv och events, säger John Goliats.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.