Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aller media släpper ny plattform för influencer-samarbeten

Publicerad: 8 Oktober 2020, 06:08

Appen ska matcha mikro-influencers med annonsörer, enligt ett pressmeddelande.

Foto: Aller media

Aller media lanserar en ny affärsplattform som ska matcha annonsörer och så kallade mikro-influencers.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Plattformen som fått namnet Sparks, enligt ett pressmeddelande, ska användas för samarbeten med mindre influencer-profiler så kallade mikro-influencers. Med hjälp av plattformen ska företag och annonsörer kunna ”nå ut till profilerna och deras följare”, enligt pressmeddelandet. 

Via plattformen uppges en kund kunna skicka in en uppdragsbeskrivning som därefter vidarebefordras till aktuella influencers – som sedan kan ansöka om att vara med i en kampanj.

– Med Sparks håller vi profilerna och kunden i handen genom hela processen för att skapa trygga och hållbara samarbeten som går rätt till från början. Vi är med och stöttar hela vägen från starten, bedömer relevansen av kampanjen för båda parter, och har ett ramverk för arvode, lagar och regler vilket för många i dag upplevs som snårigt, säger Ida Antebro, head of influencer marketing, på Aller media, i pressmeddelandet.

Aller media ska framöver även sjösätta ett community med utbildning och vägledning för influencers kring hur man skapar engagerande innehåll. Mentorer blir bland annat Cia Jansson, chefredaktör på ELLE, men också flera etablerade influencers och kreatörer, framgår det.

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.