Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Aller Media lägger ner sajter – skapar nya Allas.se

Aller Media lägger ner en rad tidningssajter för att istället satsa på en gemensam sajt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Mars 2019, 09:52

Ämnen i artikeln:

Aller MediaAllersÅret Runt

Ansvarige utgivaren Susanne Lindén flankerad av gänget bakom Allas.se.

Foto: Christina Uhlin

Det är sajterna för Aller Medias varumärken Allers, Allas, Året Runt, Hemmets Veckotidning, Antik & Auktion och Matmagasinet som nu läggs ner.

Istället skapar mediehuset sajten Allas.se som ska samla innehåll från de sex tidningarna, samt Allers Trädgård.

Men huvudfokus ska ligga på helt nytt, unikt innehåll riktat till kvinnor 40-59 år. Innehållet ska kretsa kring ämnen som mat, hälsa, mänskliga öden, relationer, nöje och DIY.

– Det här är klassiska varumärken som har funnits i många år och som har en stark tradition, och vi har jobbat med varsin sajt till respektive varumärke i några år. Men vi ser att de kvinnor som läser oss i print är lite äldre, medan de som läser på nätet är lite yngre. Med en helt ny digital miljö kan vi verkligen ta ut relevant innehåll som passar kvinnor från 40 år och uppåt, säger Susanne Lindén, ansvarig utgivare för Allas.se.

Trots att Allas är ett gammalt varumärke hos Aller Media, ser mediehuset Allas.se som ett helt nytt varumärke. Sajten har bland annat fått en helt ny form och ny logotyp.

– Vi tänkte ganska mycket på namnet innan vi valde Allas.se. Men det är ett ganska generiskt och inkluderande namn som är relevant för alla kvinnor, så varför uppfinna hjulet en gång till?

– Det här är en stor omställning för oss och en viktig satsning. Vi vill bli den mest relevanta sajter för alla kvinnor, vi tar kvinnor på allvar och satsar på seriös journalistik.

Hur ser intresset från annonsörerna ut?

– Vi riktar oss till en målgrupp som är köpstark, så intresset är stort.

Ämnen i artikeln:

Aller MediaAllersÅret Runt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.