Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Alex Schulman avslöjar festminnen med Yes

Publicerad: 8 September 2011, 04:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

Procter & Gamble firar Yes 50-årsjubileum på Facebook. I nio webbfilmer avslöjar folkkära kändisar sina roligaste festminnen. Först ut är Alex Schulman.


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanKrister KarjalainenProcter Gamble

Ungefär två tredjedelar av Sveriges hushåll har en flaska Yes hemma och i en undersökning av ISI Wissing utsågs varumärket till landets mest omtyckta.

Nu firar varumärket 50 år med en kampanj på Facebook, som startar i dag med Alex Schulman som frontfigur.

– Vi vill bygga in värme i kommunikationen. Yes har en bred målgrupp så vi har valt ett brett spektrum av folkkära kändisar som har bra berättelser, säger Krister Karjalainen, chef för Procter & Gambles nordiska marknadsföring i digitala medier.

Varje vecka kommer presenteras festminnen från en ny kändis på Facebook. Kampanjen pågår i nio veckor och görs i samarbete med Familjeliv.

– Där får konsumenterna gissa på nästa veckas kändis, så vi avslöjar inga kändisar i förväg, säger Anna Rudels, kommunikationsansvarig på Procter & Gamble.

Filmerna ackompanjeras av en Facebook-tävling som går ut på att se filmen, svara på en fråga och dela med sig av ett eget festminne. Varje vecka koras fem vinnare.

You Me Agency och Ingo står för online och pr, Skandnet Media har producerat och Mediacom har gjort mediestrategin.

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev