Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Alcazar slog Yohios rekord

Publicerad: 24 Februari 2014, 06:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

Alcazar har slagit Yohios Mello-rekord. Det visar Telenors sociala medier-undersökning.


Ämnen i artikeln:

Telenor

Den fjärde deltävlingen i årets "Melodifestivalen" gick av staplen i Örnsköldsvik i lördags och enligt Telenor engagerade det här avsnittet fler tittare än förra veckans.

Åtminstone om man ser till antalet inlägg i sociala medier.

Mest omtalade blev Alcazar, som nämndes 1270 gånger mellan 19:45 och 20.00, vilket gör att de slår Yohios tidigare rekord från Malmö (1263 inlägg under 15 minuter).

Totalt nämndes Alcazar 4000 gånger under kvällen.

– Att OS-sändningarna fortfarande pågick verkar inte ha stört Alcazars fans, de älskade inslaget av show, glitter och glamour. ”Ingen Melodifestival utan Alcazar” och ”Alcazar gör Melodifestivalen till Melodifestivalen” var tongångarna redan innan de klivit upp på scenen. När de väl framfört sitt bidrag och gått till final visade snacket tydligt att rätt låt vann, säger Telenors festivalgeneral Alexandra Carlsson.

Skrällen Ellinore Holmer, som gick vidare till andra chansen, omnämndes däremot bara 50 gånger.

– Men människor skriver att de gråter och ryser och att Ellinore ger dem gåshud. Många känner igen henne från Glada Hudik-teatern och att hon nu står ensam på scenen i "Melodifestivalen" är en bedrift som berör, säger Alexandra Carlsson.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev