Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Åkestam-delägare gör butiksreklam

Publicerad: 29 Januari 2009, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Magnus Hamberg, före detta delägare och projektledare på Åkestam Holst slutade på byrån i september förra året. Nu ska han hjälpa butiksmediabolaget ADTV att locka annonsörer.


ADTV jobbar med digital butiksmedia i mindre servicebutiker. Under 2009 ska bolaget inleda samarbete med 250 nya butiker inom Direkten-kedjan.

- I dag är 30 butiker i gång, i slutet av april ska ytterligare 125 butiker in och det är då vi ska sätta i gång säljet på allvar, säger Magnus Hamberg, som på konsultbasis jobbar som marknadsstrateg åt bolaget.

ADTV:s digitala butikskommunikation ska finnas i servicebutiker, de flesta ombud för ATG och Svenska spel, med stort fokus på impulsköp.

-70 procent av köpbesluten tas i de här butikerna. Som annonsörer ser vi framför allt de som har varor i butikerna, godis, läsk och tidningar bland annat, säger Magnus Hamberg.

Mot slutet av året ska ADTV jobba med sammanlagt 250 butiker. För att finansiera utbyggnaden genomfördes nyligen en nyemission. Johan Staël von Holsteins Iqube äger numera 10 procent av bolaget och Per Hildebrand, tidigare vd på 24h poker äger 15 procent av ADTV.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.