Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Aftonbladets och Medaljlotteriets redaktion skrotas

Publicerad: 10 juni 2015, 12:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58

Aftonbladets och Svenska Medaljlotteriets samarbete kring Guldredaktionen läggs ner.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Samarbetet med Svenska Medaljlotteriet läggs ner samtidigt som Aftonbladet och Telias jätteaffär går i lås.

Det var så sent som i januari i år som Aftonbladets och Svenska Medaljlotteriets samarbete drog igång via Aftonbladets Partnerstudio. En så kallad Guldredaktion upprättades, som skulle producera innehåll om svensk idrott och idrottstalanger till Aftonbladets olika kanaler. Dessutom skulle redaktionen vara med vid prisutdelningarna i Medaljlotteriet.

Nu läggs lotteriet och Guldredaktionen ner.

Men samarbetet mellan Aftonbladet och Svenska Medaljlotteriets ägare Novamedia ska fortsätta.

– Aftonbladet är fortfarande en stor partner för vår del. Samarbetet kommer nu istället att fokuseras mot vårt varumärke Postkodlotteriet, säger Anders Årbrandt, vice vd på Svenska Postkodlotteriet.

– Vi är väldigt nöjda med samarbetet och ser en fortsatt framtid i det digitala rörliga mediet, fortsätter han.

Aftonbladets tv-chef Jan Scherman säger att Guldstudion har levererat vad som förväntats.

– Men det är ju inte en garanti för att lotteriet utvecklas som det ska. Det är tråkigt att Medaljlotteriet lagts ner eftersom vi har ett oerhört bra samarbete tillsammans med dem, säger han.

Samarbetet med Postkodlotteriet ska istället fördjupas.

– När man har samarbetat väl etableras många kontaktytor och nya idéer föds. Därför ser jag framför mig att vårt samarbete kommer att växa och utvecklas, säger Jan Scherman.

LÄS ÄVEN

Aftonbladet skapar "lotteriredaktion"

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev