Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet vill förbättra säljstöd

Publicerad: 20 November 2014, 12:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Tidningen sluter avtal med M-brain om ny teknik för omvärldsanalys.


Med M-brains program M-adaptive får Aftonbladets säljare hjälp att samla inrelevant information från medier och sociala medier. Informationen ges till säljaren i realtid, visualiserad utifrån olika affärsperspektiv.

Förhoppningen är att verktyget ska ge annonssäljarna ökad kunskap om kunderna, och därigenom förbättra säljresultaten.

– I den utveckling av säljprocessen vi nu ser är det viktigt att säljarna förflyttar sitt uppdrag från försäljning till rådgivning. Medieköp är oerhört komplexa och kunderna förväntar sig stöd i frågor om media och kommunikation, kommenterar Christina Lentell, vd M-Brain Sverige, avtalet ett pressmeddelande.

Avtalet med Aftonbladet ger också övriga bolag i Schibsted möjlighet att använda M-Adaptive.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.