Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet: "Vi vill äga hårdrocken"

Publicerad: 17 Mars 2011, 10:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Tidningen storsatsar på hårdrock inför sommaren och lanserar både en hårdrocksshow på Aftonbladet TV och en helt ny sajt.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Programmet, "Big Rock Show" som leds av Ryan Roxie, tidigare gitarrist i Alice Coopers band, är på engelska och ska sändas en gång i veckan under åtta veckor.

– Hårdrocken har vuxit enormt och har på senare år blivit en folkrörelse. Nästan varje festival har hårdrock på schemat för det lockar den stora publiken, säger Klas Lindberg, nöjeschef på Aftonbladet och fortsätter:

– Vi har alltid varit bra på att bevaka hårdrock, men nu känner vi att vi vill tagga upp och äga hårdrocken. Det har aldrig kommit så många tunga hårdrocksakter till Sverige som i sommar och då vill vi passa på att ge alla hårdrockare något alldeles extra.

I programmet medverkar bland annat en panel med "rocktjejer" som ska intervjua hårdrocksstjärnor och diskutera skvaller och skandaler.

Aftonbladets egna hårdrocksexperter Mattias Kling och Joacim Persson kommer även de att gästa programmet.

Samtidigt lanseras också sajten Nöjesbladet Hårdrock där det bland annat kommer finnas turnébloggar från hårdrocksband som Mustasch, Bullet och In Flames. Planen är också att ha livebevakning av konserter med band som Ozzy Osbourne, Slipknot, Metallica, Slayer och Iron Maiden.

– Det här är ett specialfokus som ligger helt rätt i tiden och vi har fler saker i görningen när det gäller hårdrock.

Förutom "Big Rock Show" ska Aftonbladet TV lansera ytterligare tre annonsfinansierade produktioner under våren.

"Big Rock Show" sponsras bland annat av hårdrocksfestivalen och tidningen Sweden Rock, ginza.se och Rockstar Energy Drink. Programmet produceras av Patrik Hambraeus och Veranda Film.

<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/Q8DLXahl0YM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.