Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet välkomnar TT:s tv-offensiv

Publicerad: 26 September 2013, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

TT lanserar TT Play för att utmana framför allt Aftonbladet om stora rikstäckande kampanjer.


Landets lokalpresskoncerner, som har avtal med TT, har fått erbjudande om att ta del av den nya webb-tv-kanalen.

– Det är 70-80 morgontidningssajter, vi förhandlar med alla just nu, säger Johan Emtefall, försäljningsdirektör på TT, som lanserar TT Play i samarbete med Play Ad.

Tanken är att bygga räckvidd genom samarbete – för att utmana i första hand de båda kvällstidningarna.

Anders Nylander, försäljningsdirektör på Aftonbladet, välkomnar TT Play.

– Jag tror att de tänker helt rätt, jag tror verkligen att de är något på spåren, säger han och fortsätter:

– För oss är det bra att fler aktörer driver rörligt på nätet, det hjälper både oss och Expressen. Jag tycker också att Play Ad verkar vara ett spännande företag, med duktiga medarbetare.

Vid lanseringen i början av oktober räknar TT med att nå omkring 50 procent av sina kunders läsare, vilket motsvarar omkring 7 miljoner unika webbläsare. Med en konverteringsgrad på 30 procent skulle det ge 1 050 000 unika tittare per vecka.

Redan vid årskiftet beräknas antalet unika tittare per vecka ha ökat till 1 650 000, och ytterligare ett kvartal senare till 2 100 000 tittare.

Läs allt om nya TT Play i senaste utgåvan av Dagens Media, nummer 16 2013.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.