Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet utökar e-sport-satsningen

Publicerad: 19 Mars 2015, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Med ett tv-program på engelska samt ett nytt annonsformat fortsätter Aftonbladet sin e-sport-utveckling.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet Esport fortsätter utveckla Aftonbladets satsning på e-sport. Nu lanserar redaktionen ett eget internationellt tv-format samt ett nytt annonsformat med koppling till Youtube.

– Aftonbladet Esport används flitigt som källa för utländska medier. Det visar att vår journalistik är eftertraktad också i andra länder. Därför känns det naturligt att erbjuda en del av vårt material på engelska, säger Tobias Lundgren, redaktör på Aftonbladet Esport, i ett pressmeddelande.

I tv-formatet "Afk with..." ska Björn Ehrnberg, webbredaktör på Aftonbladet, intervjua personer som sysslar med e-sport. Programmet produceras helt på engelska.

– Det fantastiska mottagandet vi har fått visar att det är en sport på frammarsch där det finns ett stort behov av seriös journalistik, säger Tobias Lundgren.

Annonsformatet ska gå under namnet Playground och går ut på att annonsörerna kan kombinera display med sina egna Youtube-kanaler. Först ut är företaget Electronic Arts.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.