Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet slår webb-rekord

Publicerad: 21 november 2011, 04:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

UPPDATERAD. Aftonbladets ”Oj vilken vecka” har slagit tidningens webb-tv-rekord.


Det 14:e avsnittet av ”Oj vilken vecka” lockade 644 066 startade strömmar på en vecka.

– Det borde rimligtvis vara det mest sedda programmet under en vecka någonsin i Sverige, säger Nicklas Hermansson, chef för Aftonbladet TV.

Målet med ”Oj vilken vecka!” var att starta Sveriges största nyhetsprogram på nätet. Vid sidan av programledaren Karin Magnusson deltar även Aftonbladets samhällschef Lena Mellin, nyhetskrönikören Oisín Cantwell och sportjournalisten Robert Laul i programmet. Programmet sammanfattar nyhetsveckan och kommer ut på torsdagar.

Varje program snittar på över 400 000 visningar.

– Vi har lärt oss att göra tv som är anpassat för digitala plattformar. Det andra är att vi som kvällstidning lägger mycket tid på att skapa profiler som engagerar och det här visar att våra profiler engagerar.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.