Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 9 Augusti 2013, 12:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38
Två tragiska nyheter på en och samma dag resulterade i trafikrekord för Aftonbladets mobilsajt.
Ämnen i artikeln:
AftonbladetSvenska folket har under sommaren följt utvecklingen kring försvinnandet av den 23-åriga tvåbarnsmamman i Trollhättan och den 27-årige Jens Janzon i Skoghall utanför Karlstad.
När det igår stod klart att båda hittats döda var det många som sökte information om händelserna hos Aftonbladet via mobilen, vilket resulterade i nytt trafikrekord i mobilen för Schibsted-tidningen.
– Vi hade 1,5 miljoner unika besökare på mobilsajten och det var även det fjärde bästa dygnet totalt sett för Aftonbladet online någonsin. Det berodde bl a på att man hittade den försvunna mamman i Trollhättan och så var det nyheten om Jens Janzon, säger Johan Liljebo, analyschef på Aftonbladet till Dagens Media.
Det hittills bästa trafikdygnet online – alltså för både webben och mobilen ihop – var den 15 januari i år, när Aftonbladet publicerade nyheten om masskrocken på Tranarpsbron i Skåne och olyckan på Saltsjöbanan i Stockholm.
Ylva Larsson
Ämnen i artikeln:
Aftonbladet