Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Aftonbladet.se gör tv-show om bloggare

Aftonbladet förbereder en webb-tv-offensiv. Ett program om bloggare är först ut.

Dante Thomsen


Publicerad: 04 Oktober 2010, 07:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:37

Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanRobert LaulAftonbladet

Imorgon är det premiär för Aftonbladet-tv:s nya satsning "Bloggoholics". Den Strix-producerade talkshowen leds av den före detta MTV-profilen Shire Raghe och ska behandla ämnen som kändisskap och andra blogg-relaterade teman.

Serien består av totalt åtta avsnitt som ska sändas varje tisdag och gästas bland annat av Bingo Rimér, som ska tala om ”star quality”.

– Jag tycker att bloggarna förtjänar en ordentlig programserie som tar dem på allvar. Bloggarna är av största betydelse, speciellt för oss på Aftonbladet, säger Aftonbladet TV:s programchef Fredrik Lindén till Dagensmedia.se.

Att "Bloggoholics" enbart ska bli relevant för de som följer bloggar är inget Fredrik Lindén är orolig över.

– Vi har vår målgrupp klart för oss och den ligger precis rätt i vår målgruppsanalys.

Talkshowen är en del av Aftonbladet TV:s programoffensiv efter sommarens fokus på valet och förutom "Bloggoholics" har fem andra program premiärer under de nästkommande tre veckorna. Bland annat är det säsongspremiär för "Laul calling", "Schulman show" och "Korseld".

– Det här måste vara ett inofficiellt rekord inom webb-tv och det känns väldigt roligt. Vi ser på tittarsiffrorna att publiken ökar och att man börjar vänja sig vid ett lite längre format. Vi kommer fortsätta satsa på nya program under hösten säger Fredrik Lindén.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.