Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Aftonbladet-poddar till Acast

Aftonbladet flyttar sina podcasts till Acast.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 11 November 2014, 07:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:23

Ämnen i artikeln:

AcastAftonbladet

Dagens Media har tidigare skrivit att Aftonbladet och Acast diskuterar ett samarbete. Nu står det klart att Aftonbladet flyttar alla sina poddar till plattformen. Samarbetet innebär också att Acast kommer att börja sälja annonser på poddarna.

– Med Acast får vi en möjlighet att berika våra podcasts genom Acasts unika ”blings”. Vi får också tillgång till en helt ny mediekanal med en intressant intäktsmodell som ger oss flera spännande möjligheter, säger Patrik Syk, ansvarig för Aftonbladets podcast-satsning, i ett pressmeddelande.

Aftonbladet har poddar som "Lilla Drevet", "Aftrus", "Flumskolan", "NHL-podden", och "Åsiktskorridoren".

Sedan tidigare finns bland annat Kristoffer Triumfs "Värvet" och Soran Ismails "TSKNAS" på poddtjänsten Acast. I slutet av augusti meddelade också TV4 att de flyttar alla sina podcasts till plattformen.

Acast är en ny poddtjänst som säljer reklamutrymme i poddarna. Annonsörerna kan antingen välja att gå i samtliga poddar, i ett utvalt paket eller ta ägarskap över en hel podcast under en bestämd tid.

Ämnen i artikeln:

AcastAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.