Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet lanserar mobil annonslösning

Publicerad: 6 Maj 2010, 11:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Aftonbladet lanserar händelsestyrd annonsering i mobilen. Unibet är samarbetspartner.


– Vi lanserar en ny resultattjänst på Aftonbladets mobila sajt, som anpassar annonsbudskapet efter händelseutvecklingen under en match. Sport är viktigt för vår mobiltrafik och det är kul att få köra projektet med Unibet, säger Johan Åsén, affärsutvecklingschef för mobilt på Aftonbladet.

Inför en match kommer Unibet till exempel kunna visa en annons med möjliga odds, vid sidan om den redaktionella rapporteringen. Efter ett mål kan Unibet koppla på anpassade budskap, som att det går att spela om vem som gör nästa mål hos Unibet.

Tjänsten lanseras även som en Iphone-applikation om några veckor.

Aftonbladets mobilsajt når över 300 000 unika besökare i veckan. Annonsintäkterna ökar stort jämfört med ifjol, dock från låga nivåer i jämförelse med webben.

– Vi hoppas nå ett positivt affärsområdesresultat under 2010, säger Johan Åsén.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.