Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aftonbladet höjer priset

Publicerad: 2 April 2019, 10:47

Andreas Aspegren, chef för intäkter på Aftonbladet.

Aftonbladet höjer återigen priset på sin plustjänst.


Ämnen i artikeln:

ExpressenAftonbladet

I december, i samband med att Expressen lanserade sin betaltjänst Premium, valde Aftonbladet att höja priset på Aftonbladet Plus från 59 till 69 kronor i månaden.

Nu görs plustjänsten om och då passar Aftonbladet på att höja priset med ytterligare 10 kronor per månad för nya prenumeranter, skriver Medievärlden.

– Betaljournalistik online är strategiskt viktigt för oss. Och trots att vi nog aldrig tidigare satsat så mycket på Plus som vi gör i dag så vill satsa ännu mer. För att kunna göra det måste vi se över våra priser. Sedan är det också så att om vi jämför oss med andra digitala prenumerationstjänster så ligger vi fortfarande lägre än andra svenska mediehus, men också lägre än exempelvis Spotify och Netflix, säger Plus-chefen Ted Kudinoff till Medievärlden.

Samtidigt blir det möjligt att teckna en prenumeration för 39 kronor per vecka, som också förnyas veckovis, en kvartalsprenumeration för 79 kronor samt en årsprenumeration för 795 kronor. Väljer kunderna veckoprenumerationen så landar priset alltså på över 2000 kronor för ett år.

– Bakgrunden till det nya veckoerbjudandet är att det finns en hel del läsare som bara vill ha en kort prenumeration. Så att vi nu inför det handlar om att vi vill kunna erbjuda dem den möjligheten. Men vet man med sig att man vill prenumerera längre är det så klart bättre att ta en årsprenumeration direkt, säger Andreas Aspegren, Aftonbladets chef för intäkter, till Medievärlden.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ExpressenAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.