Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Aftonbladet för diskussioner med MMS

Dagensmedia.se berättade häromdagen att tv-kanalerna beslutat sig om en gemensam webb-tv-valuta där mätningarna ska levereras av MMS. Även Aftonbladet för diskussioner med leverantören.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Juni 2010, 12:26
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:48

Ämnen i artikeln:

ExpressenAnna SettmanMMSAftonbladet

MMS mätningar ska genomföras med teknik från Nedstat.

Aftonbladet använder i dag Orvesto Internet för sina webb-mätningar.

– För oss som mediehus är det viktigt att driva totalräckvidden och i dagsläget är det enbart Orvesto Internet som erbjuder helheten, säger Anna Settman, vd på Aftonbladet.

Hon ser dock positivt på att även MMS börjar mäta webb-tv.

– Det är bra att fler mäter webb-tv och att tv-kanalerna blir offentliga med sina siffror. Vi har en dialog med MMS, men därmed inte sagt att vi har bestämt oss än.

Expressen har däremot inga planer att övergå till MMS, utan nöjer sig med Kia Index.

– Vi tycker att Kia räcker och ser inte att Nedstat kommer att utveckla mätningen på något sätt. Därför ser vi ingen anledning att byta, säger Anna Rastner, redaktionschef på Expressen TV.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.