onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Aftonbladet etablerar lokala säljteam i nya städer

Publicerad: 16 oktober 2014, 04:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Aftonbladet startar lokala säljteam för mobilannonsering i Uppsala, Norrköping och Linköping.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Förra året inledde Aftonbladet en satsning på mobil annonsförsäljning i Stockholm och Göteborg, följt av Malmö i början av hösten. Nu utökas arbetet med lokala säljteam till Uppsala, Norrköping och Linköping.

– Aftonbladet har alltid varit en riksaktör för stora annonsörer, men tack vare mobilen når vi nu kundsegment vi aldrig tidigare haft. Nu kan en annonsör tack vare vårt mobilerbjudande investera en relativt liten summa och få stort genomslag på den lokala marknaden, säger Joakim Flodin, försäljningschef på Aftonbladet, i ett pressmeddelande.

På några års sikt kommer digital lokalannonsering att utgöra en betydande del av mediehusets totala försäljning, menar han. Den lokala mobilannonseringen har, enligt Aftonbladet, varit mest attraktiv på de lokala bostadsmarknaderna, men också inom bilhandeln och livsmedelshandeln.

Nästa år väntas fler städer få lokala säljteam. Hittills har Aftonbladet anställt 17 säljare med bakgrund på lokala mediebolag.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev