Digitalt
Aftonbladet etablerar lokala säljteam i nya städer
Publicerad: 16 oktober 2014, 04:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Aftonbladet startar lokala säljteam för mobilannonsering i Uppsala, Norrköping och Linköping.
Ämnen i artikeln:
AftonbladetFörra året inledde Aftonbladet en satsning på mobil annonsförsäljning i Stockholm och Göteborg, följt av Malmö i början av hösten. Nu utökas arbetet med lokala säljteam till Uppsala, Norrköping och Linköping.
– Aftonbladet har alltid varit en riksaktör för stora annonsörer, men tack vare mobilen når vi nu kundsegment vi aldrig tidigare haft. Nu kan en annonsör tack vare vårt mobilerbjudande investera en relativt liten summa och få stort genomslag på den lokala marknaden, säger Joakim Flodin, försäljningschef på Aftonbladet, i ett pressmeddelande.
På några års sikt kommer digital lokalannonsering att utgöra en betydande del av mediehusets totala försäljning, menar han. Den lokala mobilannonseringen har, enligt Aftonbladet, varit mest attraktiv på de lokala bostadsmarknaderna, men också inom bilhandeln och livsmedelshandeln.
Nästa år väntas fler städer få lokala säljteam. Hittills har Aftonbladet anställt 17 säljare med bakgrund på lokala mediebolag.