Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Affärssajterna ökar mest

Publicerad: 18 Januari 2012, 13:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:36

Di.se och E24.se hör till veckans vinnare på Kia-index, medan intresset för väder minskar.


Ämnen i artikeln:

E24Kia-indexDI.se

Di.se ökade drygt 11 procent till 952 000 unika webbläsare under vecka 2.

E24.se, som snart läggs ner, ökade 12 procent till 787 000 unika webbläsare.

– De fortsätter trenden från föregående vecka och är i princip tillbaka på nivåerna innan julhelgen, kommenterar Tobias Eidem, ansvarig för Sveriges Annonsörers KIA-index.

Även söksajterna Eniro.se och Hitta.se ökar rejält, liksom MSN.se och Hotmail.

Däremot verkar intresset för väder ha minskat jämfört med veckan före. Klart.se tappar nästan 17 procent av trafiken.

Kia-index vecka 2:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

E24Kia-indexDI.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.