Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Aegis: "Istället för att gissa ska vi ge fakta"

Publicerad: 22 Oktober 2013, 11:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Aegis Media utökar sitt erbjudande inom försäljningsmodellering - nu lanserar de Data2Decisions i Sverige.


Morten Stig har rekryterats för att driva det nordiska erbjudandet inom försäljningsmodellering i Aegisägda Data2Decisions som är en konsultverksamhet inom försäljningsmodellering.

Försäljningsmodellering, eller ekonometrisk modellering, kombinerar statistik och teknologi som generar underlag för att maximera försäljningseffekten.

– Att förstå och anpassa sina marknadsaktiviteter efter de variabler man kan påverka kan effektivisera och därmed öka försäljningen markant. Istället för att gissa vad som fungerar och inte kan ekonometrisk modellering ge fakta. Vi har utvecklat mjukvarulösningar som tar insikterna och analyser ut i organisationen vilket är det som skapar värde, säger Morten Stig, nordiskt ansvarig för D2D, tidigare vd på Data Intelligence i ett pressmeddelande.

Patrik Gamryd, vd för Aegis Media i Sverige, säger att de sedan länge arbetat med ekonometri och försäljningsmodellering, men att tillgång till D2D nu ökar deras effektivitet.

– Att vi sedan lyckats intressera Morten Stig för att vara med och driva den här utvecklingen med oss är ytterligare en faktor som gör att vi kliver ut på marknaden med högt satt ambitionsnivå, säger han i pressmeddelandet.

Idag finns Data2Decisions i England, de nordiska länderna, New York samt Singapore.

Data2Decisisons arbjudande ingår i hela Aegis Medias bolagssfär. Dotterbolagen Carat, Vizeum, Isobar och Iprospect sägs alla arbeta nära Data2Decisions.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.