Digitalt
Adtech växer med 15 procent
Publicerad: 9 september 2019, 11:46
John Lilja, vd på Delta Projects, och Carl-Johan Grund, vd på Emerse.
Flera adtech-bolag gör förlust eller redovisar små vinster och Ooyala lägger ned verksamheten. Men samtidigt råder tillväxt, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning.
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktIntäkterna för jämförbara adtech-bolag ökar med 15 procent mellan 2017 och 2018, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning. Räknar man även in nytillkomna bolag, som Spotx, ökar tillväxten dock enbart måttligt,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.