torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Adtech växer med 15 procent

Publicerad: 9 september 2019, 11:46

John Lilja, vd på Delta Projects, och Carl-Johan Grund, vd på Emerse.

Flera adtech-bolag gör förlust eller redovisar små vinster och Ooyala lägger ned verksamheten. Men samtidigt råder tillväxt, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media Insikt

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Intäkterna för jämförbara adtech-bolag ökar med 15 procent mellan 2017 och 2018, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning. Räknar man även in nytillkomna bolag, som Spotx, ökar tillväxten dock enbart måttligt,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev