Digitalt
Adtech-bolagen minskar omsättningen men ökar vinsten
Publicerad: 22 december 2021, 06:27
Patrik Fagerlund, VP Nordics på Azerion.
Foto: Anna Bliokh/Getty Images (bakgrundsbild)
Pandemiåret 2020 blev ett år då adtechbolagen minskade sina intäkter, visar Dagens Medias stora bokslutskartläggning. Men det ser inte enbart mörkt ut, för samtidigt förbättrar majoriteten av bolagen sitt rörelseresultat.
Under 2020 slog det nya coronaviruset ned som en bomb i samhället. Smittspridningen skulle komma att få stora effekter runtom i världen och på ett stort antal branscher. Dagens Media
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.